Help with GCSE french coursework about healthy lifestyle?

• Thread starter Thread starter C C
  • Start date Start date
C

C C

Guest
I have french gcse courswork about living a healthy lifestyle. I have to talk about eating healthy exercise, smoking, drinking etc .. using past/present and future tense.
B-A* would be great please. im desperate lol as my coursework is being sent away to the examiners tomorrow :S.
please (a)

x

Pour être en forme:
- Talk about fitness activites so, sports and such. Like "je joue au foot avec ma soeur chaque jeudi" would suffice.
- Aussi, je bois d'eau tous les jours.
- Je vais au collège Ã* pied (mais quand il pleut je vais en voiture).

L'alcool:
- Je ne bois pas de l'alcool parce que ça te fait grossir.

Fumer:
- La fumée est mauvaise pour la santé et aussi c'est gene pour le sport. Aussi, les fumeurs ont du mal Ã* respirer, et la nicotine provoque une dépendence.
- Le tabac est responsable de nombreuses maladies, par exemple le cancer des poumons et les maladies respiratoires.
- Il y en a qui pensent que ça faire adulte, que c'est chic, mais je ne suis pas d'accord.

Also you could say like "last year, I knew someone who quit smoking/stopped drinking because they were ill and now they agree that it is bad for your health".
And for future, Cette été, je vais jouer/aller/faire, and GIVE REASONS AND OPINIONS. If you want a good grade, extend like hell.

And next time, don't leave it 'til last minute.

Back